Äntligen



Äntligen så kom jag upp i sadeln på min underbara lilla Ari för första gången igår. Var hur underbart som helst, han har vart hemma hos mig i snart 5v utan att bli riden och jag har inte ridit på evigheter så underbar känsla.
Nu ska det äntligen dras igång och ridas ordenligt igen, har jag nog inte gjort sedan Maja gick bort.

Ari var en aning nervös och stressad, men inget att klandra honom för, helt nya vägar och sedan har han stått i några veckor utan motion men fått massa mat så klart energin var på topp =)!. Hela turen gick riktigt bra, men höll på att sluta i katastrof då en av mina konstiga grannar tycker det är kul att provskjuta sin älgstudsare i sin trädgård där vi red förbi precis när han trycker av.. Ari blev riktigt skraj så jag fick hoppa av och lugna lilla gubben.

Längtar som tusan efter imorgon då vi ska ut på en tur igen, ska bli så kul att äntligen få använda alla ridkläder igen och få sitta i sadeln så ofta som tiden räcker till...

Idag har det vart Norge körning på schemat, åkte vid 09.00 hemma i örebro igen 22.00, så blir en aning lång dag, men ganska skönt och få köra så "kort" ekipage som trailer på sina 18m, man känner sig ganska fri, kör man fel, ja då vänder man runt på en 5 öring, inte som bil och släp direkt som man måste leta på ett stort ställe att vända på..
Skulle vara mera perfekt om det vore en aning bättre tider än detta, men men. Annars är det en toppenkörning, man rör inte godset över huvudtaget utan tutar och kör, jo öppna och stänga dörrar och backa in till port måste man, sååå jobbigt eller inte =)..

Nu ska det glo på tv och slappa lite innan sängdags och en ny dag.

God Natt med er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0