Jobbet



Denna underbart fina lastbil fick jag äran att köra här för ett par veckor sedan. Trodde vi skulle få ha den jämt på Norgekörningen, men icke. Fick iaf ha den en körning och det var en dröm att köra, så jäkla fin !!
För det första är det automat, jag har alltid sagt Nej fyfan för automat i lastbilar, men jag ångrade mig snabbt efter att jag fått köra det =D. Den var riktigt fräsch invändigt, micro, kyl, gps, cd växlare, ja allt typ fanns. ( jag som inte är van med att ha sådant i lastbilarna jag kör tyckte det var värsta lyxigt ),.
Lastbilen hade bara knallat runt 37.000mil också så det var fint, pigg som tusan.

Tycker jag kan få köra så där fina lastbilar jämt, men icke. Visst lastbilen vi har nu på Norge är det väl inga större fara på heller, men inte lika fin som den ovan och den vi har nu har gått en aning mera, gått 108.000mil =).
Men men bara de går bra så ska man nog inte klaga antar jag.

Men finns 2 saker jag hatar med dessa nya körningar jag har, en sak som är väldigt "töntig" och en sak som är viktigare..
Töntiga saken är den att jag är Scania frälst som bara den, men alla mina körningar är det Volvo jag får köra =(.
Den mera allvarligare saken är den att jag är jättekänslig mot röklukt, snoret rinner direkt och jag får ont i ögonen och huvudet, speciellt i inrökte bilar. Och vad har jag fått, jo 3 olika bilar som är riktigt inrökta =(, Borlänge bilen är så äckligt inrökt sp det går inte att förklara, så vidrigt och Norrköpingsbilen är inte lika farlig, men det känns att de rökt i den, men det går att överleva i den. Norge bilen är också riktigt inrökt, men inte lika skitig som Borlänge bilen, men inrökt som bara den.
Känns inge vidare direkt....

Tycker det är så konstigt på åkeriet, du får inte röka eller ha husdjur i bilarna,. Om du röker i bilen så typ säger de inget åt dig, bara vissa de säger åt, men oftast är det försent med det. Men har du djur i bilarna så får du nästan spraken, hur rättvist är det liksom???
Skulle jag vara hundägare så skulle jag ta med hunden direkt, jag skulle skita fan i vad de säger, kan folk röka i bilarna kan jag ha hund med, tyvärr ägare jag ingen hund men ändå...

Blä för rökare som röker i bilarna !!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mirko? Hahaha, du menar inte "micro", då?

2009-10-18 @ 17:29:12
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0