Halm



Igår eftermiddag blev det halmleverans hem till gården. Hade beställt 6st halmbalar, och det kommer räcka ett tag kan man säga, de var riktigt hårdpressade och ganska stora. Vi hade lite smått problem med vart vi skulle ställa dem, men efter mycket bök så fick vi upp dem på skullen.
Riktigt skönt att slippa gå ut i blåsten/regnet/kylan och hämta halm, nu sticker jag upp på skullen och balen står precis vid nergången så bara att peta ner!. Känns hur skönt som helst att ha strö hemma till dem, slippa oroa sig ifall man får tag i halm eller inte. Spån eller torv hade blivit för dyrt.

Fick även en fyrkantsbal med hösilage som jag ska testa vad jag tycker om, gillar jag det kör de hem flera =).
Antar att hästarna älskar det, men får se om det funkar att fodra med det på 2 kanske 3 hästar.

Måste ta tag i att föra över lite nya bilder till den andra datorn så jag kan uppdatera med lite nytt, glömmer hela tiden bort det, men ska väl se om jag hinenr idag att fixa det, har en hel del att göra innan jobbet och efter jobbet måste vi lämna tillbaka borden..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0