Helgen



I lördags kom äntligen den fina fina Ari hem till mig. Jag och Sandra stack hemifrån runt halv elva, efter mkt stress och annat skit som hänt,  för att åka vidare mot slutmålet där Ari bodde. Väl framme så skrevs det kontrakts, sakerna jag fick med plockades in och en väldigt stressad Ari lastades. Ari var hyperstressad stackarn.
Mest berodde det nog på att där han stod hade de någon form av jubileum så det var massor av folk, brandbilar, hoppborgar mm. Och sen gjorde inte saken bättre att han skulle lastas i en främmande transport.
Han hoppa och for en del, stod nog mera på bakbenen än alla fyra, men man har en stor förståelse för det med tanke på hur stressad han var.
Vi stannade 2ggr för att titta så han mådde bra i transporten. Väl hemma så backa han ur i rekordfart, lite smått stressad sedan in i en hage ensam och där slappnade han av direkt när han insåg att det fanns gräs där =).

Hästarna släpptes ihop efter ca 4h, och det gick superbra. Daniella och Ari verkade det som de hade känt varandra hela livet och Häggrid och Ari började leka som tusan. De hoppa och for överallt.
Väldigt kul att det gick så bra. =). Fina Fina Ari nu är du min, känns konstigt, samtidigt helt underbart. Allt från det att jag var och titta på han tills han kom till mig har vart en rejäl cirkus. Men nu är han min och personen som stallde till så mkt problem är ur bilden!!.

Igår kväll fick de gå in och det känns som Ari trivs hur bra som helst redan =).



Min alldeles egna fina Ari. Så jäkla skoj att han och Daniella stormtrivs ihop. Blir det som jag vill så blir det Ari och Daniella som går ihop i vinter och det känns hur skönt som helst att de redan efter 1dag är kompisar.

Gamla bilder, men min karl sitter vid datorn som man lägger in bilderna från kameran så nya bilder får vänta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0