Tisdag



Idag blev det av att köra Ari för första gången sedan Rut kom hit. Har inte velat kört han för tycker Rut ska hinna vänja sig vid alla rutiner och allt som hör till ett nytt ställe, så inte velat tagit ut Ari ur hagen heller.
Men i tisdags blev det äntligen av.
Trodde Rut skulle bli tokig att vara själv, men hon joggade runt lite lätt i hagen tydligen och gick o småpratade lite med Håkan som var ute i trädgården =).

Ari var ganska stirrig på stallplan då jag skulle sätta mig i vagnen, så jag fick kasta mig i och tänkte att vilken rolig körtur detta kommer bli. Men fyfasiken vad duktig och snäll han var !!!
Visserligen skrittade vi bara, men han har inte blivit körd på 2v och då kan han alltid vara lite sådär extraknasig, men nej då ingenting alls.
Superlyhörd och känslig i munnen, precis som det ska vara !!!
När jag började köra Ari så ville jag helst inte vara själv, då jag inte visste hur han skulle vara, men nu förtiden kör jag enbart själv. Han är så himla snäll och duktig att köra så går inte att beskriva med ord.

Stolt ägare !!! =).



Kommentarer
Postat av: anna

Lila mulåsnan ari=)

2010-04-02 @ 13:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0