Diagnos Kristallsjukan



Jahopp, nu i förmiddags var jag iväg till läkaren och han konstaterade kristallsjukan. Var tydligen ganska uppenbart. Gjorde en del tester och gjorde något med nacken som kanske kan hjälpa kristllerna på plats.

Detta kan gå över allt från 1 dag till flera månader. Fick reda på idag att min farmor haft kristallsjukan till och från i 20 år =(. Det hoppas jag att jag slipper.

Läkaren ville iaf att jag ska hålla huvudet så stilla jag kan i 24 timmar efter den behandlingen han gjorde. Han är inte 100 på att det hjälper att jag är still med huvudet, men kan hjälpa en bit på vägen.
Alltså still menar han med att helst inte röra huvudet höger, vänster eller böja mig fram och inte ligga ner. Så inatt ska jag försöka sova sittandes =/.

Kristallsjukan är en godartad sjukdom, yrseln är absolut inge farlig, men fruktansvärt obehaglig och det kan jag meddela att det är den !.
Jag kan göra vad jag vill fast yrseln finns där hela tiden. Men jag undviker att göra hastiga rörelser, imorgon när det gått 24 timmar vill han att jag ska röra på mig massor så tänkte ta en promenad.

Blä vill verkligen inte detta, vill jobba, är ju inte "sjuk", men med denna yrsel så går det bara inte att köra, det är nog livsfarligt =(.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Usch och fy, det där lät ju inget vidare! :( Har aldrig hört talas om detta förut, tänk vad mycket skummma sjukdomar det finns.



Förstår att det känns trist att inte kunna jobba, men nu tar du det lugnt och gör som doktorn säger så du blir bra snart! <3



2010-12-20 @ 19:36:14
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0