Inne dag



Nyss vart ute hos hästarna som står inne i stallet. De fattar nog egentligen inte varför de får stå inne. Men jag har inte mage att släppa ut dem i detta oväder. Vräker ner snö och blåser storm så det driver igen överallt, så tror hästarna blir typ igen snöade om de går ut. Plus att ena stolpen där grindöppningen är gick av igår vid intag så jag måste fixa det först och det går inte att göra nu då det är helt igendrivat där..

Medans jag mockade åt ena hästen så fick den gå lös ute på stallgången vilket de inte hade något emot. Släppte även ut dem samtidigt så de fick hälsa på varandra, men Ari ska hela tiden bita på Felice..
Borstade av dem båda, tror de tyckte det var riktigt skönt. Kliade och myste med dem båda en bra stund. Ska upp senare igen och mocka av och fodra mera.

Ari var något varm i höger framhov, men ingen feber och ingen förhöjd puls. Och så blev det kallare när han väl hade fått rört på sig lite grand på stallgången.. Undra om det är något skit på väg eller om det är för att han står still inne, hoppas på det sist nämnda.. Hovslagaren kommer den 2:a mars, blir det värre får jag hoppas hon kan komma tidigare och titta.
Men säkert inget att oroa sig för..

Inte bara hästarna som lider av detta väder, jag har pisstråkigt. Går inte att gå ut typ, trodde att det skulle ge sig under dagen, men vädret blir bara värre och värre =/.
Katterna gillar inte helelr detta väder, okej att de älskar att vara inne, men de hatar när jag kastar ut dem, hehe.


Kommentarer
Postat av: sofia

Ja, jag klagar inte heller på snön, även om jag gärna slipper såna dagar som igår. :) Men annars tycker jag faktiskt att det är kul med en riktig vinter för en gång skull. och jag hoppas att det blir massa snö nästa vinter med. Däremot skulle jag ju inte vilja ha ditt jobb när det är såhär. ;)



Och med lägenheten är det ju dels skottningen jag tänker på men också när man hör folk prata om förskräckliga elräkningar och sen vad som händer för dom med källare när det här ska töa bort. :(



Men så fort först blomknoppen visar sig så kommer jag sakna hus. Finns som sagt för och nackdelar med allt. :)

2010-02-21 @ 10:27:19
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0