Ari är så himla söt när han är sur



Skitdålig bild jag vet, men ändå.. Såhär glad ser alltid Ari ut när man kommer till hagen, men så fort man går in i hagen är han hur glad som helst och ska hela tiden pilla på en =D. Samma i boxen, där visar han till och med tänderna, biter i gallret och slår med huvudet, men så fort man öppnar boxdörren blir han hur glad som helst.

De som sett honom göra så, blir lite tillbakadragna och undrar vad det är för häst jag skaffat mig och de skulle aldrig vilja öppna boxdörren. Men när man visar dem att han är snäll när man öppnar boxen så tycker de flesta att han verkar knepig iaf =).

Jag tycker iaf om min lille knasboll till häst. Han är schizofren det kan jag hålla med om, men jag gillar han ändå.
Han har blivit riktigt mysig, för första gången sedan han kom får jag gå fram till han i hagen och han vill att jag ska klia och gosa med han, förrut har han gått sin väg.
Jag får rätta till täckena och ta av och på nya täcken i hagen. Han blir inte rädd längre när jag kommer med vattenbaljan som skramlar utan han är enbart nyfiken och vill titta och pilla på mig medans jag fixar vattnet.

Tror han har börjat lita på mig mer och mer nu, det känns riktigt skönt. Önskar bara att han kunde tycka om Håkan också, det skulle göra allting lite lättare. Men men det kanske kommer eller så gör det inte det.
Från och med nu tar inte Håkan i hästarna alls tack vare lille Ari, och det kan jag förstå. En gång vid utsläpp så stegrade sig Ari och slog med framhovarna mot Håkan när han skulle ta av grimskaftet, fortsätter han med sådant kan det sluta illa och det vill jag inte.
Tycker bara att det är konstigt då han aldrig har ens visat tendens till att göra så mot mig. Han är alltid snäll mot mig..

Huvudsaken är att jag trivs med Ari, och det gör jag verkligen. Ser fram emot att testa köra han, vilket inte blir till helgen då jag är ordentligt förkyld, men det får bli till nästa helg.

Jag tycker väldigt mycket om min lille Ari <3.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0