Tömkörning

Idag klädde jag på Ari för tömkörning, vi va ute någon timme. Gick först på ren väg och då gick han ganska segt, men så fort vi styrde kosan in mot skogen så ökade han på stegen vilket hans matte inte gillade då hon har noll kondis =D. I början av skogen hade någon form av fyrhjuling kört så det gick att gå lite sådär i fordonets spår, men sedan vek vi av den stigen in på en annan stig och där var det ingenting som gått så man fick pölsa i snö upp till knäna.
Ari verkade inte bekymmra sig överhuvudtaget över hur mycket snö det var utan han blev bara gladare och gladare vilket innebar att han gick så fort så mina stackars ben inte hann med. Fick fasiken andnöd!!.
Måste verkligen ta tag i min kondition och det är NU.

Ari var för övrigt skitduktig, han lyssna hur bra som helst, behöll lugnet nästan hela tiden. Även när han blev nervös så lyssnade han på min röst när jag försökte lugna honom. Vilket kändes riktigt bra.

Känns underbart nu när man börjat hållt på med Ari mer och mer. Han verkar förstå och lyssna mera på vad jag säger, även om det är lång väg tills vi känner varandra helt så tror jag vi har kommit över ett stort steg.
Jag vet att det kommer backa tillbaka vissa dagar, men huvudsaken att det går framåt mellan de gångerna så är jag nöjd =).

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att det går bättre mellan er.

Hoppas du kan låna vagn snart så kommer

jag och Robin ut och hjälper dig. :)

2010-01-17 @ 10:53:10
URL: http://musikoffer.com
Postat av: anna

Skönt att höra att det går bättre o bättre:) jätte kul att höra!när man vinner hans hjärta är han underbar:)

2010-01-17 @ 13:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0