Kattugglan



Sent på kvällen i lördags så tittade jag ut mot ladan som jag alltid gör en sista sväng innan sängen. Och då får jag se en Uggla på staketet uppe vid gårdsplanen, vi sprang ner för att titta lite närmre och får då se 2st ugglor och det var små bebisar =)!!!
Och så får vi även syn på mamman, men hon var långt borta så såg bara skymten av henne.




Vem kan inte bli kär i denna underbara varelse.
När vi flyttade hit för 3.5 år sedan så fanns det ugglor här och jag blev överlycklig. Jag älskar nämligen ugglor, men sedan vet jag inte om vi störde den för mycket eller om vi bara inte såg den för den syndes inte till efter ett tag.
Och förhoppningsvis har vi nu fått tillbaka dom.



Tyvärr så kom Baloo och fick syn på dem så han jagade ut en på vägen och den andra in i busken. Troligen har mamman puttat ur dem i boet för att det är dags för dem att lära sig flyga, men de kunde inte flyga, bara 1m typ. De lär sig tydligen flyga under ca 10dgr innan de kan det så jag hoppas verkligen de kommer klara sig i livet nere på backen.
Jag blev tvungen att hämta handskar och lyfta av den ena från vägen och hämta den andra från busken medans Sandra och Håkan stängde in katterna.
Ingen var gladare än jag, tror nämligen att det är "once in a life times" upplevelse att få göra någt. Jag ville så gärna ta av mig handskarna och klappa på den, men ville absolut inte förstöra några lukter så det fick bli med handskar på =).
Trodde de skulle bita eller så, men de var hur chockade som helst så de gjorde ingenting.

Katterna fick vara inne över natten så ugglebebisarna fick en chans för den sakens skull iaf, Såg senare att Ugglemamman kom neråt och satt på en staketstolpe, så vi gick in i huset och sedan dess har jag inte sett dem.

Hoppas ni överlevde små dunbollar och hoppas verkligen att ni stannar!!

Så kul att få se Kattugglan, riktigt fin. Jag är förälskad i dem =)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh vad häftigt!! Håller alla tummar och tår för att dunbollarna fortfarande är i livet. Att kissemissarna hittade ngt annat att pyssla med när dom kom ut nästa dag. :)

2010-06-07 @ 13:43:20
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0