Kört Rut



Måste få berätta om min underbart snälla häst !.
I söndags när Stina och Ronja var här så passade vi på att testa köra Rut. Jag kan inte göra det själv så fick passa på när jag hade hjälp.
Först så gick jag framme vid huvudet och de höll bara i vagnen. hon brydde sig inte.
Efter det gick jag bakom vagnen och styrde medans de la vagnen i öglorna på selen. Hon brydde sig inte.
Efter det satte jag mig i vagnen på sidan, Hon brydde sig inte.
Sedan satte vi fast vagnen lite sisådär i selen och så satte jag mig i igen, då kände hon vikten i selen och blev hur glad som helst. Stegade på hur fort som helst, typ som hon sa " Äntligen fattade ni hur man ska göra, det är ju liksom jag som ska dra vikten".

Ska tillägga att hon inte blivit körd på de senaste 8.5-9 år

Längtar tills ihelgen då jag ska testa att köra henne igen =) !!

Kommentarer
Postat av: Monica

Fina, underbara häst <3!

Vi ska hämta hem Fille på fredag, han ska bo hemma under någon månad och få vila lite från travet. Ska bli jättekul!



Jag kommer gärna till er när du har semester. Har långhelg varannan helg och skulle passa hur bra som helst då! :)



kramar, pussa kusarna från mig :)

2010-06-30 @ 16:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0