Den elaka frågan



En sak som jag stört mig på bra länge nu är den eviga frågan jag jämt får av folk. " När ska du ha barn?"

Jag tycker att den frågan är riktigt elak egentligen, hur tänker man ens när man frågar en sådan fråga till folk. Antagligen inte alls.
Tänk på hur många ni kanske frågat frågan " När ska ni ha då?" som kanske helt enkelt inte kan få barn, men som försöker för glatta livet och misslyckats. Hur tror ni att det känns för dem att höra den frågan?.

Nu pratar jag inte om mig själv, för jag kan erkänna att vi inte ens försökt få barn, men den dagen vi ska försöka så kanske det visar sig att vi inte kan få barn eller så, tänk vad ledsna vi kommer bli att få höra den eviga frågan " När ska ni ha barn egentligen?".

Den frågan kommer nog oftare och oftare ju äldre jag blir, för det finns de som tycker att man börjar bli för gammal, men Hallå jag är bara 28år, jag har tid på mig.
Varenda gång jag får de frågan blir jag lika irriterad som ledsen när jag tänker på de som verkligen inte kan få barn, men deras högsta önskan är att få det.

Jag tycker ni där ute som frågar en sådan elak fråga verkligen ska tänka efter nästa gång ni funderar på att fråga den personen ni träffar.

" När ska ni ha barn?" frågan kan verkligen göra så att personen i frågan blir otroligt ledsen och helt förkrossad.

Så snälla ni, Tänk efter nästa gång ni tänker fråga " När ska ni ha barn?".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0