Hur hinna med??



Vi har en hel del som måste göras överallt, inte nog med att vi är uppe i en renovering. Nu har båda bilarna börjat strejka också och så är det hästen Rut som är dålig med som tar en hel del tid och energi.

Fattar helt enkelt inte hur man ska hinna med allting, håller på hela dagarna, men dte räcker knappast. Orken är lika med noll vissa dagar, kanske är för att man har just så mycket att göra jämt.

Nu börjar det vankas vinter runt hörnet och vi har en del måste göra grejer inför vintern, måste hinna med det på något konstigt sätt.
Vi har saker allt ifrån 1min grej upp till flera timmars jobb, men det är just det att alla saker oavsett om det är just 1min så tar det sådan tid.

Om någon snäll själ känner sig manad eller känner att de vill hjälpa oss med något så vore vi tacksamma!
Det som man vill hinna med, men aldrig har tid med är denna trädgård. Vill klippa ner lite buskar, stängsla in äppeltråd, räfsa löv eller klippa dem med gräsklipparen. Gräset skulle egentligen behövas klippas en gång till, men det får vara.

Kanske är därför jag sover som en kratta för att vi har så mycket att göra jämt. Jag vet inte när jag sov 8h i sträck senast. Börjar kännas i kroppen att man aldrig får sova bra...

Gud vad jag klagar, men som jag sa i tidigare inlägg så är jag på riktigt pissigt humör..

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad gäller det emsta i trädgården så är det ju faktiskt sånt som klarar sig över vintern, gräset mår inget dåligt av att vara lite för långt, det kommer finnas kvar i vår när snön smälter. Löven likaså. Släpp sånt som inte är riktigta MÅSTEN och gör det som är viktigast. <3 Jag kan nog komma en kväll och hjälpa till att städa ur i uteköket. Eller ngt annat som inte kräver en massa tunga lyft. Om du vill alltså. Bara att du hör av dej via mail, blogg, tele, eller FB. :)

2010-10-24 @ 20:39:44
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0