Puckot Ari



Idag när jag tog in Ari så stod Håkan och tvättade crossen med högtrycken, det gillade inte Ari så han flippade ut och började stressa sönder sig själv och bara allmänt störig i stallet så hade ett helskotta att göra iordning honom.

När vi väl var klara så skrittade vi på en bit hemifrån, kommer fram till en korsning där det ligger lite timmer efter kanten med en aning snö på, det var läskigt tyckte han så han for runt och hoppade som en idiot så vagnen höll på och gå i ett rejält dike och jag fick mana på han rejält för att få han att lyssna.
Sedan skenade han hem, när jag väl fått stopp på han var vi hemma, men då vände jag han så sprang vi ner till korsningen igen och gick förbi utan problem. *Knäppisen*.

Skrittade vidare och småtravade lite här och där, bitvis var det som vanligt och bitvis så stack han typ för mig.
Helstressad och konstig.
När vi vände hemåt igen så travade vi lite och galopperade lite smått, men när jag började säga ifrån om farten började han spraka mot vagnen = Inte okej !
Så gjorde han 3ggr, vet inte om det är rena dumheter eller om det är något fel. Ska köra han imorgon igen och se. Men tror inte det är något fel utan tror att han har så mycket energi eftersom han står mycket så han har noll kontroll på sin energi och då blir det lite såhär.
Höst, stillastående och mycket mat gör att Ari blir superduper pigg och glad.

Måste börja komma igång med han på allvar NU !.

** Knäppisen Ari **

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0