Hästarna



Ari hade en lös sko ihelgen som jag fick rycka bort. Gick inte att sätta dit någon mera nit utan man var tvungen att verka om hela hoven om det skulle bli bra och det kan jag inte så det var bara att ta bort den.
Så nu väntar jag ivrigt på att hovslagaren ska komma så jag får köra han igen och tror Ari längtar också.

Gått ett par promenader med han, det klarar hoven utan problem, men körning klarar inte hoven. På söndag kommer hovslagaren och skor om dem båda två och tar äntligen bort de äckliga snosulorna. Skitbra på vintern är de, men nu är de bara äckliga och i vägen ;).
Tycker lite småsynd om Ari att han bara få stå, han vill verkligen ut, men men bara att vänta =).

Rut däremot vill bli riden varje dag nu verkar det som, men jag tar det lite lugnt och rider henne varannan dag. Ökat till 25-30 min skritt. Tror hon fixar att gå varje dag kortare skritt turer med, hon är riktigt piggelin och vill helst småtrava hela tiden. Jag blir lite nervös för vill inte att hon ska överanstränga sig, men samtidigt är det superkul att hon är glad och pigg nu igen =).
Längtar efter att vi ska ut och rida imorgon igen. Måste leta på ny sadel åt henne bara, jag gillar inte att rida i bomlös hela tiden, får fel sits verkar det som. Har en Horsesaver syntetsadel som jag trivs med, passar Rut bra, men den är ruskigt hal så ska man rida ordentligt måste man nästan ha skodda ridbyxor och de gillar jag inte ;D.
Ska ta och sälja en massa saker så jag kan köpa mig en ny sadel till Rut. Ari får fortsätta med bomlösa sadeln då hans rygg är öm emellanåt och behöver då den med specielpadden =).

Bekymmer Bekymmer, eller kanske inte. Men nya grejer vill man ha hela tiden ;).

Kommentarer
Postat av: MLI DAHLGREN

sv; ja det blev endel o poitivt med:)

2011-04-30 @ 13:24:33
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0