Piggheten själv



Bestämt att jag nu ska ge ett riktigt försök att sätta igång båda hästarna i kondition. Så igår så körde jag och Emil Ari, det gick sådär, eller jo det gick ju bra vi åkte ju inte av vagnen. Men första 20min så skrittade han faktiskt, men sedan vid första joggningen så drog han tag och typ stack, sedan fick jag han att lugna sig lite, men just då mötte vi cyklist med 3 galna hundj*vlar så då vart det fart igen.

Försökte hela tiden få han att lugna ner sig, men icke. Han småtravade hela hela tiden, gick inte att få han trava. Han galopperade uppför en backe för att jag ville få han att lugna sig men det blev bara värre.
Sista 10min så saktade han av till skritt. Snacka om pigg, glad och tyckte livet var underbart !!

Jag kan inte klandra honom, han älskar att bli körd och nu är det ett tag sedan, bara ridit honom. Men nu ska det köras mera så han blir av med lite energi =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0