Ridlektion 3



Tisdags var det dags igen att rida, älskar verkligen att få komma iväg och rida ett pass, hela den dagen när jag vaknar går så sakta, vill rida direkt när jag vaknar ;)

Fick rida Ca-Do igen, och som sagt älskar jag den hästen så jag blev superglad att jag fick ha henne igen !
Vi travade nästan hela lektionen, ca 30-40min trav blev, vilket är superkul, blir ordentlig träning då.
Fick träna på framdelsvändingar och massor av skänkelvikningar, kul att rida på en häst som verkligen kunde det där, det är enorm känsla när det går 100% rätt =)

Övade mycket volter i trav, ställa hästen, halvhalter och nedsittning i trav. Detta var den bästa lektionen hittills, allting gick 100% perfekt och jag var supernöjd när jag klev av Ca-Do !!!!

Längtar massor tills tisdag igen, längtar även tills våran ekonomi har kommit igång igen så jag kan få börja ta lite privatlektioner där så jag kan få rida mera. Vill bli helt orädd och komma igång och rida ordentligt nu, enda jag vill =).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0