Barfotaskor


Var in till Hööks idag och kollade in dessa barfotabootsen. Cavallo simple boot heter de, verkar faktiskt vara bra, lite annorlunda för mig som aldrig vart i kontakt med dem, men känns som att det kommer kunna vara ett alternativ.


Bootsen fin också i en så kallad sportmodell, Cavallo sport boot, sulan är då tunnare och själva bootsen är lite smidigare, men om jag kommer skaffa dessa så tar jag Simple modellen. Vill att de ska hålla länge så tjockare sula känns lite tryggare.

Priset på dessa ligger faktiskt inte så högt som jag trodde, 1395kr per par. Många jag diskuterat med om dessa har haft sina allt från 6mån och uppåt, så de håller länge. Så om man räknar ut vad hovslagaren kostar så tjänar man på dessa i längden om man tänker på ekonomin.
Jag tänker inte alls på ekonomin i detta läge utan att Rut ska bli bra och inget annat !!

Fick även tips av Jässica om flapsko, ska hon skos igen så är det nog flap som gäller, tror inte det kommer gå med vanlig sko igen. Men ska fundera ett tag och rådfråga med hovslagaren och lite folk.
Mina tankar går mest åt barfotabootsen, mer naturligt för hoven, men kanske är flap det bästa..
Hmm, ska fundera och så länge får vi gå promenader på gärden, Rut och jag så hon får röra på sig :).

Tack Jässica att du bryr dig och ger mig tips och ideér :) ! Har ingen att bolla tankar om så känns bra att du finns emellanåt ;)

Kommentarer
Postat av: jässica

bara roligt =)

2011-08-01 @ 20:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0