Ridlektionen



Gårdagens ridlektion var hur kul som helst !! Fick rida en annan häst, Mars, stor som ett hus men verkar vara fromm som ett lamm :)
Andra tjejen hade gett återbud så det var bara jag igår igen som red. Tränade en hel del dressyr, hur jäkla skoj som helst. Jag älskar verkligen dressyr, det märker jag för varje gång vi rider det. Kul att hoppa med, men det är nog dressyr jag brinner mest för.
Mars var hur slö som helst i skritt och trav, fick kämpa som en blådåre för att hålla igång han, men så fort det var dags för galopp så blev han pigg som bara den så då fick jag kämpa för att verkligen samla ihop han :) !

Superkul att rida var han, så vi pratade om det och jag ska fortsätta ha honom nu några gånger för att se. Den andra tjejen är störtförälskad i Mars och har ridit han massor, men ridläraren tycker vi ska byta och mig gör det inget men vi får se vad den andra tjejen säger nästa vecka. Jag tyckte det var superkul att få rida någon annan häst. Ca-Do har hjälpt mig hur mycket som helst och den hästen kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Hoppas det går bra med Ruts hov! Vilken ridskola går du på? Letar lite efter en bra ridskola, och när man läst din blogg så har du bara skrivit positiva saker om ridskolan :) Ha en fortsatt skön sommar, och hoppas du slipper fler myggbett nu ;)

2011-08-18 @ 10:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0