Hästarna



Körde Ari en sväng idag, skulle ha kört elle ridit Rut, men jag höll fan på att dö av frostskador när jag kom hem med Ari, så Rut får jag ta imorgon. Får köra/rida lite varannan dag på dem när jag hålls med dem själv när det är såhär kallt. Mest händerna och ansiktet som jag förfryser.
Kroppen lyckas ja ha på mig så mycket kläder så det funkar, men hittar ingenting att ha på händerna som står pall för mer än -15. Har tjocka handskar, men det går igenom när det blir riktigt kallt.
Och för tjocka handskar eller flera par kan jag inte heller ha för måste kunna hålla i tömmarna.

Till ansiktet har jag en huva av något slag, som funkar ganska okej, men den täcker bara runt huvudet och en bit upp på hakan så framsidan av huvudet håller på att gå sönder av kylan.
Måste införskaffa mig någon form av rånarhuva som bara är öppet endast vid ögonen. Någon som har något bra tips på vart det finns att köpa ?

Ari var pigg som en mört, sprang som en tok när han fick och ville helst inte skritta så vi fick ha stora diskussioner om varför man ska skritta ! Var ute i över en timme så han fick springa av sin energi en hel del. Han var så jäkla svettig när vi kom hem så det rann om ansiktet, men den mesta av svetten är att han stressar när han vill springa.
Ska ut med han imorgon igen om han kommer vill säga.

Tisdags skos de om så då blir det nya racerskor på ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0