Hemfärden med grisarna



Jag har som sagt alltid velat haft minigrisar. Hade inte tänkt att skaffa mig detta ännu mycket på grund av ekonomin sa ifrån. Jag har försökt sparat länge till dessa underbara varelser, men går trögt.
Jag har alltid vetat vart jag ska vända mig den dagen det är dags, för mig finns det bara ett självklart ställe som är riktigt seriösa och supertrevliga.
Jag har följt hennes hemsida ett bra tag och även gillat sida på facebook.

För ca 2v sedan skrev hon ut på facebook att det fanns två minigrisar till salu igen pga oseriösa köpare och just dessa två har jag tittat på en hel del. Nu var de visserligen mycket större än vad jag ville ha, men helt bedårande söta =).

Jag tog kontakt med henne och de fanns kvar så vi bokade en träff i söndags den 6:e feb.
Längta ihjäl mig efter den dagen, dagen kom i rasande takt och äntligen fick jag åka. Åkte runt 10.30 tiden och hämtade upp Sandra i Fjugesta först sedan bar det iväg neråt.
Vart lite osäker på vägen så blev något försenad ner.

Väl nere så fikades och pratades först. Sedan gick vi ut och kollade in alla deras minigrisar, de hade 15st utöver Staffan och Östen. Helt underbara varelser. Bland annat så har de en filmstjärna till gris, nämligen Pyret som vart med bl a i Julkalendern och ska nu även upp på bio den 23:e på filmen "Hotell Gyllene Knorren".

Efter ett tag kom vi till boxen med "mina" grisar. Jag smälte direkt.

Det pratades vidare och gosade med grisarna för fulla muggar. Vi fick även se en massa konster deras grisar kan så som: Sitta, vacker klöv, dansa, gå slalom mellan benen, apportera mm :-D

Gick sedan in och skrev iordning en massa papper på Staffan och Östen sedan lånade jag en bur utav dem och de lastades in i bilen. Vi var där ca 4h, hur trevligt som helst. Underbara människor med underbara och "annorlunda" djur ;-).

Trodde de skulle vara mera livliga i bilen, men de sa knappt en knyst, förutom emellanåt när Sandra nöffade åt dem, då nöffade de tillbaka direkt.

Hemma igen runt 21.45 tiden och fixade iordning boxen och in med dem. De fick sedan sitt första mål mat här i Hjälmsätter och de åt för fulla muggar.
Hästarna tycket nöffande var jättekonstigt och katterna är fortfarande livrädda att gå in i stallet ;).




Kommentarer
Postat av: Gris-Eva

Jag är så oerhört glad över att Staffan och Östen fick flytta hem till dig.

Vilket himmelrike dom bor i nu.

Du är den perfekta grisägaren!

2011-02-12 @ 19:19:40
URL: http://www.minigrisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0