Galopperat



Igår var det en tjej här, Maria och hälsade på hästarna och provred. Rut var superstressig inne i stallet så jag skämdes över att stå och säga att hon är supersnäll. Maria däremot brydde sig absolut inte, hon verkade inte rädd för något typ =). Sadlade och hävde oss iväg, skrittade en riktigt bra bit i början och de skötte sig mycket bra. Travade på lite små bitar här och där på skogsvägarna. Kom sedan in i skogen där det var helt oridit och väldigt mycket snä, hästarna tyckte det var ganska jobbigt att gå så vi sa först att vi skulle skritta igenom skogen.
Rut gick givetvis först, det gör hon alltid. Ari vägrar gå före henne.

Mitt i skogen så började Rut småtrava så vi lät henne göra det så Ari och jag hängde på, rätt som det var så började Ari galoppera ett par steg då tittade Maria bakåt och såg Ari galoppera och tänkte jaja då galopperar vi då så hon och Rut satte fart i full fart och jag och Ari hängde på.
Saken e den att jag har inte galopperat på flera år för min rädsla sitter i, så när vi for iväg i full galopp så vart jag bra skraj i början kan jag erkänna, men sedan blev jag bara gladare och gladare, jag galopperade liksom !!!! =) =).

När vi stannde så kunde jag inte hejda mig utan bara Wow, jag har galopperat !. Maria undrade vadå??. Jag berättade och hon bad så hemskt mycket om ursäkt att hon galopperat i förskott, men herregud inget att be om förlåtelse för det var ju askul !!. Frågade Maria om hon tyckte jag var dum i huvudet som sökte ridsällskap när man är lite skraj som jag är, men hon förstod och hon lovade att det skulle vi ändra på ganska fort för hon tror inte jag är så rädd egentligen och det tror inte jag heller, med tanke på vilka hästar man ridit genom tiderna, inte är det de lugna i alla fall ;).

Hon ville jättegärna komma tillbaka så vi har redan bestämt nästa helg, ska börja ta det en gång per helg i början, sedan får vi se hur det utvecklar sig.
Sedan har jag en annan tjej om kommer ut på onsdag och är det så att hon passar in med så blir det nog att ha två tjejer här som hjälper mig =).

Just nu har jag träningsvärk efter ridturen igår ( jag är inte van att rida längre ), men det är härlig träningsvärk och jag är superglad !!
Tror hästarna också är superglada. Körde dem i lördags, båda två skötte sig exemplariskt och igår red vi dem.
Så idag och imorgon får de stå, imorgon måste jag hämta hö så hinner nog inte med dem, det är därför =).

Woho, nu äntligen kanske jag kommer igång !!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Sv: Okej ja men jag tycker ni har hunnit med mycket! Det är ju det värsta att man inte är mångmiljonär ;) Det är ju oftast pengarna som stoppar en! Ja vi har ju inte gjort så mycket ändå, fixat utvändigt och sen har vi smågrejat inne i rummen! Men det tar ju sån tid allt :) jag är ju sån att jag vill börja och sen ska det vara klart ;) Haha, nä det är roligt att greja om man får vara ifred och inte har några "hjäplredor"

Erat blir ju himla fint också!! Vi får kanske komma och titta och hälsa på något då lillsnuttan ÄLSKAR hästar, vet inte vart det kommer ifrån.

Då mamman inte är så värst intresserad!

2011-01-17 @ 11:34:21
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: Det ser vi gärna framemot :)

2011-01-17 @ 13:15:45
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad kul Fia, hoppas verkligen att dom här båda tjejerna blir bra och att du får en chans att gallopera mera. ;) Är så glad för din skull.

2011-01-17 @ 23:31:46
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Paulnelly

I found your blog on google. I think your blog is the best :)

2011-10-17 @ 10:44:48
URL: http://paulnelly.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0