LCHF



Länge sedan jag skrev något om hur det går för oss. Vi håller fortfarande på, nu har det blivit så att vi vill inte ha något annat utan vi är ganska så vana med detta nu och trivs =)

Jag äter knäckebröd till frukost, inte varje dag, men nästan. Knäckebröd ska man inte äta i LCHF, men jag har kommit så långt ner i min vikt så har börjat fört in de grejerna jag saknat mest i matväg och det är just knäckebröd, lite äkta gräddglass och apelsiner. Jag går inte upp något utav att äta det utan jag står still på vågen istället.
Jag kan även äta riktigt mörk choklad någon enstaka gång, 70% och uppåt.

Jag känner att jag äter det jag vill äta nu, testa lite och se vad kroppen säger, men det är bara det att inget är gott längre. Smakade liten smutt på Red bull, blä vad socker, pizza har jag smakat på, men för tusen degen smakar inget, fy vad äckligt. Potatis har jag testat, får asont i magen av det.
Nä, jag trivs med detta och kommer fortsätta med LCHF, fast inte till 100% eftersom jag äter knäckebröd, apelsin osv och kommer garanterat att testa ostbågar snart ;)
Allt utöver LCHF kosten får man tänka sig för hur man äter och jag har inga problem med det, det faller sig naturligt nu.

Hittills har jag gått ner 12kg, så det är en del. Jag är supernöjd ! Nu känns det som att jag skulle behöva träna min kropp till fastare och mer muskler. Trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle gå ner ens 5kg, men hela 12kg. Jag är faktiskt imponerad av mig själv.
Håkan vet jag inte exakt hur mycket han gått ner. Men tror han sa sist jag frågade att han gått ner 13kg.
Han vill ner ganska så mycket mera, men det kommer nu när han ska sätta fart och köra cross snart =).

Men vi mår riktigt bra båda två, detta var en kost som verkligen funkade bra på oss =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad kul att det funkar för er Fia! Både för din och Håkans skull. Att du lägger till lite som du inte vill vara utan tycker jag låter sunt och gör det antagligen lättare att hålla sig till dieten. :) Knäckebröd skulle inte jag heller kunna vara utan!



Och grattis till viktnedgången, även om hälsan känns viktigast! Att du skriver om hur bra du mår av det gör mej glad! :)



Själv ska jag ta tag i det här med motionen och konditionen nu, det är mina största fiender. Jag måste röra på mej för att gå ner i vikt OCH för att må bra! :) Bara så jobbigt att komma igång! ;)

2011-03-22 @ 08:37:54
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag glömde säga till er senast jag var hos er att WOW!! Vilken skillnad! Det syns verkligen på er båda att ni gått ned i vikt! :) Kram

2011-03-28 @ 10:06:52
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0