Söndags



Igår så klippte vi gräset för första gången i år, tack vare att det inte regnat på evigheter och att det vart varmt så blev gräset ganska gulaktigt när det var klippt. Höll på en hel del i trädgården med allt möjligt med.

Jag gjorde klart grishagen och fixade elen medan Håkan klyvde en del ved tills klyven gick sönder, skit också !
Grisarna fick inte gå ut igår, för det blev för sent och idag tror jag det inte hinns med,  kanske kanske. Imorgon går det inte heller så onsadg blir det av om det inte hinns idag =).
Tror de kommer bli överlyckliga, jag hoppas bara att de fattar eltråden direkt så de slipper få dumma stötar och rymma. Och jag slipper framförallt få hjärtsnurr att de rymmer ;).

Blev en riktigt pysseldag igår med allt möjligt, grishagen tog sin lilla tid med 4 trådar och så, men hann med en del annat med.

Nu om någon timme kommer äntligen hovslagaren hit, äntligen kan jag få komma igång med kusarna.
Som vanligt med min igångsättning på dem. Började rida Rut varannan dag, puff så tappade hon en sko och en annan sitter snett. Får inte rida gärden och vägarna är hon för hovöm för så det är bara att vänta och nu har det gått en vecka sedan hon tappade skon..
Ari har tappat 2 skor och en sitter löst och den sista sitter snett =/. Så går absolut inte att köra han heller.

Men idag så får de fina fötter igen och nya skor, så nu jäklar ska de igång. Jag längtar efter att få rida mina egna hästar =) Och även köra, var evigheter sedan känns det som. Hoppas bara skorna sitter kvar och att det inte blir något annat skit för nu jäklar ska de igång och jag ska träna styrka och balans ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0