Staffan



Ihelgen var det premiär för Staffan att få gå in i deras nya lilla hage. På med selen och ner i hagen i lördags, jag släppte lös han med selen på och det gick superbra i början. Sedan när jag testade att gå därifrån blev han ledsen och nervös. Han ville med mig ;), så vips sa det så sprang under tråden och sprang fram till mig, var bara att gå fram och sätta fast kopplet i han och leda in han till Östen som väntade ivrigt i stallet.

Testade strömmen och det visade det sig inte vara någon stark strömstyrka på så efter lite pyssel med det och att jag slog bort varenda grässtrå som låg på tråden så blev det genast mycket mera ström på tråden.
Jag fick mig en kyss så det heter duga och fan så ont gjorde det så nu borde de stanna.

Igår så testade jag igen med Staffan, på med sele, ner i hagen och släppte lös han med selen på. Den här gången funkade det mycket bättre, han gick inte ens i närheten av tråden för han kände på avstånd att det var rejält med ström på.
Jag lämnade han själv ett tag och det gick super, han gick bara runt och åt. Efter någon timme så gick jag fram och lille Staffan kom rusande emot mig och bara nöffade hej vilt, han blev överlycklig att se mig, min lilla griseknoen ;).
Jag la mig i hans hage och solade en stund då kom han och la sig bredvid mig och så fick jag klia han på magen.
Så fort man kliade han på magen igår i hagen så slängde han sig ner och bara låg och njöt. Mammas lille kelgris.

Varför Östen inte fick följa med ut ? - Jo han är fortfarande inte riktigt tam, han är ganska nervös och rädd av sig så vågar inte testa ta ut han för misstänker att jag aldrig får tag i han.
Håller på och tränar han för fullt, har även beställt en egen sele till han nu så får jag bara på han selen så får han följa med ut när selen kommer =).
Lättare att fånga han ifall han rymmer om han har sele på sig.

Grishuset gjorde vi ingenting på. Håkan jobbade hela lördagen och igår var både han och jag ganska så trötta så vi tog det lugnt.

Knasiga Fia tog ju aldrig med sig kameran när Staffan var ute, men blir nästa gång han kommer ut igen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0