Räkan

Ja Räkan har det vart en riktig cirkus med.
Jag skaffade henne ihop med en annan tjej som ni vet. Allt gick riktigt bra och jag trodde att hon trivdes med allt, men sedan fick jag ett slag i ansiktet efter ca 5-6veckors ägande av Räkan.
Den andra tjejen ville inte ha henne för hon orkade inte med alla tid det tog med hästen !!!
Lite skumt för man borde vetat det när man skaffat häst, men men det blev det som det.
Så nu blev jag mer eller mindre "tvingad" att ha en tredje häst själv. Jag har varken tid, råd eller lust att ha tre hästar.. Finns inte på världs kartan att hinna med att motionera dem när jag jobbar mycket..
Blev konstig stämning (såklart) i stallet när vi träffades och i slutet så träffades vi inte alls.. Så för att slippa tänka på henne så bytte vi ägare på Räka och gjorde upp annat så hon gick ifrån ägarskapet.
Jag kan säga att jag inte är direkt vidare glad att som sagt "tvingas" äga en tredje häst själv.
Jag förstod att det kunde bli tjafs, bråk och annat strul men trodde absolut inte att det skulle bli såhär och framförallt inte såhär tidigt..
Synd om hästen, inte om oss människor i detta läge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0