Uppdatering om stallväggen



Bilderna vart mörka, glömde ställa om kameran och orkade inte gå upp och ta nya så ni får helt enkelt nöja er ;).

Händer i alla fall lite grand, fönster ramen gjordes igår och rätades in och trycktes fast. Håkan mura upp 3 rader till, tar inte mer än max 3 rader i taget så det hinner sätta sig ordentligt innan nästa gäng stenar kommer.



Håkan flyttade även ut stödet som är till valvet ovan dörren, stod lite väl nära förrut när man gick in med hästarna, så var lite nervös för att de skulle välta omkull den, men nu är den flyttad och förankrad.
Och det är inte dörr karmen utan enbart stöd.



Börjar hända en hel del, gått fortare än vad jag trodde från början att det skulle gå, trodde det skulle ta tid, strula och så vidare. Men Håkan tycker nog det är lite roligt att göra lite annorlunda grejer mot vad han är van med och så flyter det på när han murar så det är kul :).
Ska in och köpa mera stenar för att sedan fortsätta imorgon eller onsdag med murning. Går åt lite stenar kan man säga och murbruk.
Personligen tycker jag det är snyggare med stenvägg, så jag skulle ha velat behållt den så, men det ser bara dumt ut om vi inte ska göra om hela ladan och det hade vi inte tänkt för så roligt är det inte ;).
Och finns annat att lägga pengarna på som är viktigare :)

Kommentarer
Postat av: sofia

Ska bli kul att se resultatet sen! :) By the way, har ju typ slutat amma nu. Så snart vill jag åka lastbil! :)

2011-09-12 @ 22:59:52
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0