Snälla Rut

Tog mig en ridtur igår efter att jag kört Ari. Rut har vart väldigt stressad när hon rids nu under längre period, ingen aning om varför men inte vart så roligt att rida henne då hon blir enormt uppstressad.
Bytte bett, träns och tog på henne bomlösa sadeln igår och tog mig en tur och inte vet jag om det har med utrustningen att göra eller om det var en nyvändning för henne för hon var jättelugn och trygg :-)!!!
Blev lite stressad när vi kom in i skogen, men lugnade sig fort.
Helt underbart, satt och njöt hela ridturen!! Så ska bestämt rida idag med.

Vill se om det kan ha något med utrustningen att göra eller om det bara vart en period som hon vart stressad och nu är sitt "normala" jag.

Båda hästarna var jätteglada att få komma ut i det underbara vädret, men glädjen blev inte långvarig för deras del då de blev avmaskade ;-).
De hatar att avmaskad för de får enormt äcklig smak i munnen. Denna avmaskning jag hade nu luktade parfym??!! Kan inte va gott och få in i munnen :-/.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0