Håll tummarna



Idag ska jag och Sandra iväg och titta på en häst till mig. Hoppas verkligen den är genomsnäll som ägaren säger att den ska vara. Och att jag och hästen gillar varandra, men framförallt att ägaren fattar tycke för mig. Verkar vara en toppenhäst för mig, han vill inte tränas mera i paddock/ridhus utan vill enbart ut i skogen och det är ju det jag kan erbjuda. Enbart skogsridnign/körning. Tydligen går det att köra honom och han är hur snäll som helst i det med, låter toppenkul. Finns inge roligare att variera nöjet med både ridning och körning. Undra om det går att tolka efter han i vinter? =).
Jag har aldrig direkt vart och tittat på en häst såhär, eller jo Maja. Häggrid var jag också iväg och kollade, men det gick inte att rida eller köra honom så blev inte samma sak. Jag börjar bli ganska nervös eftersom jag inte ridit ordenltigt på flera månader. Snacka om ringrostig jag är, men ägaren får ta det som det är.

Om det blir den hästen måste jag bestämma mig hur jag ska göra med mina andra två hästar här hemma. Troligen blir det att sälja Häggrid, känner att vi nog inte är rätt för varandra. Han skulle stortrivas att komma till en karl/gubbe som redan har en eller flera ardennrar. Där skulle han vara i sitt essä. Men vi tar en sista vecka att bestämma oss helt innan jag gör slag i saken.
Daniella får nog tyvärr somna in, hur jobbigt det än är, men är nog bäst för henne.

*suck, tänk om det fanns någon som kunde ta alla svåra beslut åt en så man slapp*

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tänk om någon annan skulle ta sitt beslut

och man inte skulle hålla med denne..



Nej, jag vill nog ta mina egna beslut,

men gärna få råd ifrån andra. :)



Hur som helst, så är det bara du i slutänden

som kan bestämma dig för detta med hästarna..



<3

2009-08-08 @ 11:28:37
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0