Vintern på intåg



Höst och även vintern börjar snart komma inåt landet, hoppas att vi får mildrare vinter i år, förra vintern var inte rolig alls. Jag är inte en sådan människa som gnäller över vädret, man får liksom klä sig efter vädret, men förra vintern var inte rolig pg a att vårat vatten frös hela tiden, stall vattnet frös som bara den så Värmepistolen gick på högtryck, detta tar på krafterna när det blir så kallt.

Och en annan tråkig sak när man märker att höst/vintern börjar närma sig är att jag måste ta mig i kragen ocg bestämma när Daniella ska få somna in, men hur kul är det. Hon är liksom pigg och ser fräsch ut, alltid glad och gör allting till lags oavsett vem det är som begär det. Men det är hennes hovar som spökar, får se vad Hovslagaren säger nästa fredag. Och sedan är hon ganska halt till och från, idag så låter hon från halsen, typ som hon satt i halsen, men jag ser inget.
Lika bra och låta henne somna in, innan det blir värre. Inget kul min älskade Danni. Snällare häst får man leta efter, det är nog därför det är svårt att fatta ett beslut.

Men men får se fram emot att om det blir snö i vinter så ska jag och någon mera banne mig tolka efter Häggrid, finns det något roligare att göra med hästen som att tolka? =D

Nu ska det målas.

Kommentarer
Postat av: Sandra

"Jag är inte en sådan människa som gnäller över vädret,"?? HAHAHA! Du gnäller ju jämt på vädret. :p



Älskade lilla Danni..

2009-08-05 @ 17:28:38
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0