Ari



Ari är så himla söt när han är sur =D <3.

Jag tycker det är hur underbart som helst med lille Ari nu, han kommer nästan alltid i hagen. Har inte ridit honom på snart 4v, bara gått ut och gått lite då och då och pysslat om honom inne i stallet. det har nog gjort att han börjat lita mer och mer på mig för han har lugnat ner sig oerhört mycket.

Dock gillar han inte Håkan, härom veckan när han skulle ta ut dem när jag började jättetidigt på morgonen så stegrade sig Ari ute i hagen och slog med frambenen, inte likt Ari, men något med Håkan gör att Ari stör sig på han, just nu försöker jag träna bort det så han ska lite lite grand iaf på Håkan, går bättre och bättre =).

Jag vill inte ha en häst som jag promt måste rida 6-7dgr i veckan utan jag vill mera ha en häst jag rider lite då och då, precis sådär så hästen håller konditonen. Detta är på grund att gården vi äger innefattar enormt mycket arbete med och jag hinner inte rida varje dag utan jag måste hela tiden prioitera.
Har testat Ari nu under ett tag vad han säger om att bara stå i hagen, i början när han kom hit så vägrade han komma om jag inte höll på med han jämt, men nu förtiden kommer han även om han fått stått i flera dagar =).
Helt underbart =).
Imorgon ska vi ut och rida för första gången snart 4v, längtar som tusan och det tror jag lille Aribari också gör <3.


Ångrar faktiskt inte en enda sekund att jag köpte Ari. Han blir bara bättre och bättre även om det blir bakslag ibland så tycker jag det går mer framåt än bakåt.

Älskade lille Ari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0