Förklaring

Du eller ni som är duktiga på att kommenetera, vågar ni inte stå för det ni skriver eftersom ni inte skriver namn?`.

Förra ägaren till Ari red honom 5ggr i veckan och jag kommer minska det till 4ggr i veckan, kommer han inte acceptera det utan vill gå sina 5dgr så finns det medryttare att skaffa. Inte ska jag behöva göra mig av med hästarna bara för att jag inte kan motionera dem mer än 4dgr i veckan.
Hästarna är mitt liv, min riktigt stora hobby !

Vissa dagar när jag ska motionera Ari så är det inte mitt fel att det inget blir av, utan helt och hållet hans fel för att han inte kommer. Vad ska jag göra åt det?, spelar ingen roll vad du gör ute i hagen han kommer inte iaf om han har bestämt sig för det. Även om jag motionerat han mycket så kan han få för sig en dag bara sådär att inte komma.
Ari är sådan, en riktigt grinpelle vissa dagar, precis som vi människor är!.

Jag tänker inte ge upp utan jag ska göra så mycket jag kan och hinner för att Ari ska trivas så mycket som möjligt.
Tanken med att köpa Ari var för att han ska få stanna här resten av sitt liv, han har hittills bara stått här ca 3mån. Visst det har inte börjat så bra, men det kommer ordna sig.

Tappa sugen och känna att det inte är roligt att vara hästägare, kommer och går i vågor. Så är det att vara hästägare, inget mer med det.

Kommentarer
Postat av: anna

Förtroende & tillit är absolut viktigaste för Ari, han är en sådan känslig häst och har svårt att lita på människor han har inte haft det så bra i sina tidigare år. Men han är en sådan häst som älskar att jobba, älskar att gå göra saker för att stimuleras då kommer han i hagen tro mig, ha4r känt hästen så pass länge och han är en del av mig och kommer alltid vara är inte ägare längre men hästen är en del av mig,Allt med ari handlar om tillit och förtroende och ett starkt ledarskap. När man väl vunnit hans förtroende bär han sin ryttare i vått och torrt och kommer springandes i hagen för att han vill jobba.Säger inget för att vara emot dig, men jag känner ari och vill att det ska fungera för er.Kommer ta tid men sen har man en bästa kompis.

Saknar honom av hela mitt hjärta var inte det lättaste för mig att göra mig av med honom men ja hade inget val.Ända möjligheten, och jag önskar hela tiden attt jag kunde backa tiden och ha ari vid min sida, fast han har det kannon bra och ett hem med mkt kärlek, men denna häst är mitt allt och kommer alltid vara det hoppas jag att du förstår. Kommer inte släppa honom utan jag vill veta hur det går och se. Det betyder så oerhört mkt för mig att veta. Inte det lättaste när ens bästa kompis och ens personligaste djur tvingas tas bort från en utan att man egentligen vill det, men hade ju inga möjligheter till något, och därför vill jag veta hur han har det och hur det går för er. Du kom som en ängel både för mig och ari. jag vill bara erat bästa, för ari kommer alltid vara en del av mig!

kramar anna

2009-12-06 @ 18:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0