Fredagsjobb

Igår fick jag köra på Västerås, skönt att slippa Norge det säger jag. Norge är finkörning nummer ett egentligen eftersom jag varken lastar eller lossar själv, men blir en aning långtråkigt i längden. Och sedan gillar jag Sverige bäst så jag kör gärna inom våra gränser =).

Fick lasta upp robotformar på Bistalack på bilen, Ica varor på släper på DSV, sedan bar det upp till ABB i Finnslätten i Västerås, lossa gick skitsnabbt. Sedan ut till Ica och vänta någon timme på att få lossa. Lossning där gick också skitsnabbt, sedan fick vi, Jag och Robin, vänta runt 2.5timmar innna vi kunde åka till posten och lasta upp bil och släp. Jobbigt värre är det när man får ekipage som inte är gjorda för att lasta bur, finns inga skenor i väggarna att sätta fast burarna i så man får ta det genom öglor i golven så det blir helknepigt att spänna.

Åkte i bra tid därifrån till Örebro. Lossning där gick också fort. Riktigt skön dag när allting flyter på, visst inge kul att vänta, men man ska inte klaga =D.

Släppte av Robin vid bussen, då fick jag reda på en ny sak. Man kan inte längre betala kontant på bussarna, det ska enbart vara med busskort eller sitt egna bankkort. Trodde det bara gällde stadsbussar, men jag har tydligen missat det hela. Busschauffören var riktigt schysst och lät Robin åka gratis då han bara hade kontanter. Tack snälla busschaufför!.
Då har man lärt sig ytterligare en sak till här i världen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0