Hjälmsätter



Denna gård älskar jag hur mycket som helst. Stormtrivs och allt, men det finns väldigt många nackdelar att bo i hus, speciellt detta hus!!.
Vattnet frös igår eftermiddag på toaletten och i duschen, jättekul eller inte !. Allt det är tack vare de förra ägarna som dragit ledningarna så jäkla konstigt. Vi har försökt att isolera så gott vi kommer åt, men det hjälps inte, så nu står det en kupé fläkt i grunden under toan som blåser på rören, får vi hoppas att det kommer igång snart.
Vi får även ha vattnet stå på dropp dygnet runt.
En annan sak som är stor nackdel är kylan som finns i huset jämt, hur mycket man än eldar så blir det inte riktigt sådär "jättevarmt". Jag har lärt mig att leva i detta, men det kan vara ganska irriternade emellanåt.

Men det man kan älska med denna gård är naturen runt omkring, gården i sig tycker jag är så himla fin, speciellt när det kommer snö eller mitt på sommaren då allting blommar. Hur jobbigt det än är vissa dagar att bo i hus, skulle jag ALDRIG vilja byta bort det mot en trist lägenhet, jag får panik i lägenheter. Om jag är hos någon och hälsar på så vill jag därifrån ganska så snart då jag får panik. Varför vet jag inte, men det känns trångt på något konstigt sätt, lukten, värmen är kanske också är saker man får panik av =/.

Men jag vet att många som kommer hit till oss tycker exakt likadant med vårt hus som jag tycker om folks lägenheter. Många vill absolut inte komma till oss vintertid, vilket jag kan förstå eftersom de flesta är vana med 27graders värme och det har inte vi.

Men vad tusan, smaken är som baken ! =D

Kommentarer
Postat av: Anonym

så varmt har vi det faktiskt inte just nu +23,inne

-16,uteså det är riktigt kallt just nu. Det sjönk bara till +19,inne inatt.



Janne.

2009-12-19 @ 10:23:49
Postat av: anna

God Jul och ett gott nytt år!

Pussa Ari från mig!

kram Anna

2009-12-23 @ 16:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0