Hovslagaren



Inatt har Håkan inte sovit knappt alls, bara hostar och hostar, tycker så himla synd om han. Han är så trött så han vet inte alls vad han ska ta sig till. Önskar att det fanns något jag kunde göra.

Imorse skjutsade jag Robin till bussen, han skulle in till skolan en sväng för riskutbildning. Han trodde den skulle sluta runt 12 tiden, blir bra, kan jag hämta upp han och samtidigt handla. Behöver ha solrosfrön till fåglarna och lite saker till Enchilladas som ska göras idag.

Hovslagaren har precis åkt, hästarna tyckte det var skitkonstigt att stå inne och få frukost, men ville inte släppa ut dem ifall nu Ari skulle få för sig att inte komma.
Felice behövdes inte verkas något som jag misstänkte, hon sliter inget, riktigt fina hovar!.
Ari fick nya skor, med 4 broddhål i. Han var ganska dum på ena bakbenet, så hon fick hålla i för kung och fosterland, men han skärpte sig efter ett tag. Så nu är han fin i fötterna igen, det är skönt.

Tack och lov hade han ingen röta eller hålvägg, jag är livrädd att han också ska börja få det precis som Maja och Daniella. Får hoppas att han inget får. Rötan kunde jag förebygga lite grand med genom att kladda på Tjära någon gång då och då, men hålvägg finns det inget bra sätt att förebygga så bara hoppas på det bästa.
Han kanske aldrig får problem med det, men vill göra allt jag kan för att förebygga, att ta bort två tack vare det räcker..

Nu ska jag fixa lite här hemma, sedan ut och fixa stallet. Lagom roligt att mocka antar jag, inne skitlänge och sedan fick de nyhalmat igår så är hur mycket halm som helst överallt =D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0