Nu ville de in



Äntligen ville hästarna in !!. Ari kom till och med fram nu och ville in och självklart följde Felice snällt med utan att tveka. Natten till idag var de ute igen, denna vecka har de vart ute  tre nätter för att de vägrar att komma och jag vägrar jaga dem i all evighet.
Fattar inte alls vad de tänker med, Ute = kallt, blåsigt/regnigt, mörkt, sova på blöt mark, hö inge kraftfoder. Inne = varmt, torrt, tryggt, sova i ren mjuk halm, hö och kraftfoder med massor av morötter. Svårt att välja?, inte för min del iaf, men tydligen för dem.

Har tappat sugen en hel del på att hållas med hästar nu igen, tack vare Ari mycket. Både i torsdags och idag hade jag tänkt mig motionera han på någe sätt, men han vägrar komma nu igen. Hur ska jag kunna ens börja ta tag i hans träning när han vägrar komma. Min fråga är: Kommer han alltid att vara sådan här, vissa veckor kommer han vissa veckor vägrar han komma. Isådantfall kommer det aldrig att ha honom i kondis och jag kommer tappa sugen garanterat.
Jag kan ha tålamod med detta nu i början, han har trots allt bara vart här i ca tre mån, men fortsätter han såhär jättelångt till så vettefan hur allting blir. Man tröttnar ganska fort iaf.

Har bestämt att jag ska försöka få ut någon form av hästpratare till honom för att se vad som kan röra sig i hans lilla hjärna. Dock så tror jag inte på sådant, men men värt att testa en gång =D.
Sedan håller jag på att leta upp kurser för fullt om NH, vore kanske något att testa. Har lugnande effekt, samtidigt som jag får ledarskap på han till 99% och sedan gör vi något riktigt roligt ihop =).

Har vart på NH kurser förr och det är riktigt kul och hästen jag hade med mig tyckte också det var riktigt kul.

Vill ha en häst som jag kan rida på när jag har tid och lust, inte en häst som vill bli riden på hans villkor hela tiden. Jag har bara  fyra dagar i veckan jag kan träna han på och vägrar han komma en dag vips så är vi nere på 3dgr vi bara kan träna. Tycker detta är ganska ledsamt faktiskt då jag vill komma igång med min ridning ordentligt, men det går inte på Ari i dags läget inte..
Hoppas att det kommer ge sig..

Just nu är det inte alls roligt att vara hästägare =(.

Kommentarer
Postat av: anna

Som sagt Ari är en mycket speciell häst, trodde du var medveten om det när du tog honom, jag sa allt vad han kräver och att tålamod och lugnet är det absolut viktigaste, tycker det är jätte tråkigt att läsa att han beter sig som han gör. men han behöver gå och få mycket kärlek,Men inte lätt det förstår jag oxå.Någon hästpratare behövs nog inte utan bara mer tid och motion för aris del då kommer han. För han kräver myckt motion han älskar att gå då kommer han i hagen man måste bara ge honom tid tog lång tid för mig att vinna hans tillit sen kom han jämt för mig även fast ja red mkt i paddock och ridhus, och Ari e mkt nh tränad så de kan absolut vara ngt.

Och om det är så att det inte kommer fungera så har du mitt nr. Jag vill bara att ari ska må bra ja prioriterar han högt och ja bryr mig, är det ngt du undrar ring mig ja kan honom kan ge dig tips.

Ha det bäst! kram anna

2009-12-05 @ 20:09:07
Postat av: Sandra

Vissa verkar inte förstå att man inte har

all tid i världen. Det finns ju dem som jobbar

och har ett annat liv utöver jobb och hästar. :P

2009-12-05 @ 21:32:15
URL: http://musikoffer.com
Postat av: Anonym

har man ett annat liv med jobb och grejer, så får man prioritera, kanske har man ett sånt jobb så man inte har tidf för häst, ingen häst mår bra av att bara gå i en hage, inte undra på att de inte vill komma, de spelar väl upp sig och tycker det är kul när nåt väl händer..

2009-12-06 @ 07:51:02
Postat av: Emelie

Ari hjärntvättar Felice, hon var aldrig sådär förut. Hon kom i hagen och lyfte till och med benet för att få komma in och det utan att hon blev riden eller något. Du utan namn där har dels rätt men det finns också hästar som inte tycker om att bli riden eller körd eller något utan bara vill gå runt i hagen och äta gräs, ingen häst är som den andra! Alla är olika så som vi människor är, en del är ute och springer varje dag och en del gillar att bara vara hemma och titta på Tv. Jag säger inte att du har fel för det har du inte, jag säger bara att djuren är olika. Så nu har jag sagt mitt :D



Hoppas det ordnar sig Fia =)

2009-12-06 @ 09:47:17
URL: http://foxii.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hästen ifråga "går inte bara i en hage",

hon har fyra dagar i veckan och motionera

hästen. Det kallar inte jag att han

"bara går i en hage"..



Vissa saker går inte att prioritera.

Jobbar man 24h/dygnet är det ganska

svårt att hinna med en ridtur den dagen.

2009-12-06 @ 09:52:32
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0