Promenad



Senare nu på sen eftermiddag så var jag och Robin ute och gick med de båda hästarna. Tror de hade lite träningsvärk, speciellt Felice. Men de var riktigt snälla, vi stanna på ett gärde så de fick äta massor med gräs och Robin med hans ideér alltså, han fick för sig att träna dressyr med Felice. Så de sprang omkring där ute på gärdet och Felice är verkligen supersnäll, hon gjorde allting som Robin sa åt henne, hon tog dock inga galoppsteg, men trava i alla möjliga takter osv. Robin hängde lite på henne, men det gillade hon inte alls.

Var ute och gick omkring en 45min, tror faktiskt det var jag och Robin som var mest trötta nu när vi kom hem. Tog in dem och borstade av dem ordentligt. Jag satte i blindbrodd o Aris skor, glömde bort det när hovslagaren var här så jag fick skrapa bort en hel del lera i broddhålen, men Ari är så grymt snäll att hållas med så det gick bra.

Börjar tycka mer och mer om den där lilla knasbollen Ari, håller man bara på med han så vill han hela tiden komma. Han har kommit fram nu i några dagar varje gång jag kommer i hagen. Han kan till och med få för sig att kela en stund =D.

Ser fram emot lördag då jag har tid att hållas med honom igen. Vill verkligen ha en vagn nu så jag kan börja träna honom ordentligt både i ridning/körning och markträning. Någon som har en vagn billig att sälja?? =).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0