Rymmen

Jag höll på i stallet förut och hörde då två hästar gå förbi, "hmm undra vilka som rider förbi här" tänkte jag, inte direkt vanligt att det kommer hästar förbi här så jag smög fram för att kolla. Vips så går där två hästar lösa, började smått fundera på vilka det var innan min hjärna kopplade att DET VAR MINA HÄSTAR !!!. Shit, pellets i en hink och sedan sprang jag efter dem i full rulle, men icke sa nicke att de ville komma utan sprang iväg i världens fart.

Sprang hem igen, in hämta bilnyckeln och slirade iväg i full fart. De hade sprungit upp långt till en granne som bor precis vid skogen och sprang runt där, när jag kom med bilen så sprang de vidare ner till grannen innan mig och ut på hans gärden. Jag stanna bilen och sprang ut, men inte kom de inte utan juh närmre jag kom ju fortare sprang de.
Var lika bra att bara stå där och kolla in två grymt snygga hästar som sprang i full fart överallt, trava skitsnyggt, galoppera i form. De var skitsnygga, jag ville verkligen ha en kamera då!.
Felice blev trött emellanåt, men det gick inte att ta henne för det.

Så jag väntade säkert tjugo minuter innan Felice bestämde sig för att komma fram, då pelletsen lockade grymt mycket, även Ari kom då. Var bara att knalla hem med dem.
Snacka om dyngsvett de var, bara dröp om Ari, Felice var bra svett hon med.

*Dock kan jag inte skylla på hästarna för deras rymning utan jag får skylla mig själv. Jag glömde stänga ena öppningen imorse, igår stod de i varsin del av hagen så båda öppningarna öppnades och jag tänkte inte på det imorse, KLANTFIA!!! *

Bjuder på bilder efter deras lattjo:



Ari



Felice



Ari



Ari gnabbar på Felice som vanligt.

Kanske lite svårt att se på bilderna, men de är dyngsvettiga och leriga för att de rullat sig frenetiskt...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad liten Felice ser ut att vara :O

2009-12-10 @ 17:44:32
URL: http://foxii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0