Igår eftermiddag fick jag 2 balvagnar hemkörda fulla med nyslaget hö. Så fint och doften är helt underbar!!
Igår kväll så tömde Håkan den ena balvagnen, kastade alltså upp det på höskullen. Tusen tack för det Håkan!.
Tidigare idag så ville Emil kasta upp den andra balvagnen, men efter 34st balar gav vi upp, går fasiken knappt att arbeta i denna kvava värme. 34balar var 2 lager av balar, det återstår en hel del, man ser knappt att vi tagit något alls.
Riktigt gött att ha det hemma redan iaf, slipper jag oroa eller bry mig om hö på ett tag. Borde räcka till slutet av december tror jag.
Nu ligger Bubba o Emil och sover i sängen, Bubba däckade först, Emil var helt färdig och somnade strax efter att ha pratat med familjen i telefonen.
Själv ska jag ner och börja laga mat innan jobbet väntar, blir grillad flintastek med pommes och bearniessås =).
Ikväll är det rabarberpaj som väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0