Berättelsen om Baloo

Baloo är min älskade kissemiss. Det är han för övrigt på visningsbilden just nu. Jag köpte honom från Örebro katthem för snart 6år sedan. När jag och Håkan skulle åka dit och kolla vem av kattungarna vi ville ha fick vi åka hem till ett jourhem som hade hand om hans mamma och syskon då. Vi bestämde oss ganska snart för en kattunge som var svart/vit (om jag inte minns helt fel), det var den som kom fram först och va mest "på". Vi satt på deras köksgolv i ca 2h och hade jättetrevligt.
 Precis när vi skulle tacka för oss och åka hemåt så kom den rädda ensamma kattungen som suttit under köksbordet hela tiden fram och hälsade. Jag vart kär på en gång, hur söt som helst, en liten grå/vit kattunge var det. Bestämde oss ganska snabbt för den och inte den svart/vita.
Så 3v senare så åkte vi dit för att hämta lille Baloo. Hela vägen hem satt han på min axel och tittade ut.
Vart desto värre för lille stackarn någon vecka efter vi hämtat honom, då jag fick ta han akut till veterinären. Det visades att han hade öroninflammation, ögoninfektion, och pipljud i halsen =(. Blev medicin för hela slanten,( kul liv han startade hemma hos oss), en jädrans massa piller ner i halsen och droppar i öronen. Men han blev frisk som en nötkärna lite senare. Han har rejält nersatt immunförsvar så minsta sår han får, så får man lägga omslag och ge han antibiotika. Och Ja, han har skadat sig några gånger, men han är värd varenda liten krona för Ack så mycket kärlek jag har till min lilla älskade Baloo =)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0