Hoppetossa & Sassa

Jag har 2st Franska vädurs kaniner som heter Hoppetossa ( den vita ) och Sassa ( den gråa ). Köpte dem för 2år sedan av en granne som födde upp Franska vädurar. De var faktiskt ganska små när jag köpte dem som 8v, men de växte i rasande takt. Undra om deras storlek har med att de äter hästpellets =D haha. Nä de är bara riktigt välmående tror jag.
Har dem boende året om i en hästbox i stallet med mycket halm och fri tillgång på hö.
På sommrarna är de för det mesta ute när jag är hemma i en hage som jag byggt av kompostgaller, och jag har inget golv till det elelr det sitter inte fast. Så vill de så lyfter de eller välter det mycket lätt, men de har aldrig gjort det. MIna duktiga kaniner eller fettobomber som jag också kan kalla dem =D.




Detta är då Sassa, min andra Franska Vädur, hon väger "bara" 9.6kg. Rätta mig om jag minns fel Sandra =).



Och här sitter de både två och äter för fulla muggar, det är deras favoritsyssla, äta alltså =P.

Kommentarer
Postat av: Sandra

9.6 eller 9.7, minns inte riktigt. :)

2009-05-26 @ 17:18:38
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0