ADR kurs



Idag har jag vart på ADR- kurs hela dagen. Åkte hemifrån tjugo över 6 och hemma igen halv 6. Kursen var uppe i Nora så tog ett tag att åka. Helt trött i huvudet är jag, så jäkla mycket att hålla reda på så dte inte är sant och när man väl tror att man fattar ja då läggs det in mera i just det man tror är "färdigberättat"..
Se hur det går imorgon bitti då vi ska ha provet. Just nu känns det som att det kommer gå sådär. Lite om värdeberäknad mängd, begränsad mängd och komma ihåg vad alla etiketter betyder som inte fastnat i huvudet. Men men det går som det går.


Enda jag blev rasande över var att när vi kommer dit så berättar kursledaren att våran chef, Tony; är för snål att betala Explosivt så det får vi inte. Utan ska vi göra det får vi betala det ur egen ficka!!!!. Fyfan vad arg jag blev då och ännu argare blev jag när jag fick höra vad det kostar att göra explosivt...... 500kr !!!!!!!!!. Alltså, kan inte den där snåle personen betala ut en del av kursen som kostar 500kr?!. Hur snåldumt är inte det?.
En sak vet jag iaf, minsta lilla explosiva sak de vill att jag ska köra, kan de fetglömma att jag gör. ALDRIG i hela mitt liv att jag uttsätter mig för risk för stora böter bara för att chefen är för snål att betala ut kursen!.

Haft det ganska okej iaf, kul att umgås med lite kollegor och komma hemifrån, även om det kanske inte är så kul, men hemma är man ganska stressad för det finns så jäkla mycket att göra.

Imorse i Nora var det ganska mycket snö, på eftermiddagen när vi åkte hemåt var det ingenting.
När ska snön komma och få ligga kvar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0