Älskade Ari



Idag så blev det inget av att jobba, cheferna ringde aldrig och frågade om jag kunde köra och jag helt enkelt struntade i att ringa och fråga, får ihop mina timmar ändå och ihelgen så är det ADR-kurs för hela slanten, kan vara skönt o vara hemma idag och imorgon då.

Så jag bestämde mig för att rida en sväng, om jag nu skulle få tag i Ari och döm om min förvåning, det fick jag. Han till och med kom fram till mig, hästarna var längs ner i hagen och jag ropade på dem när jag hade kommit in till mitten och de kom fram direkt och Ari stallde sig bredvid mig och ville bli tagen. Det är KÄRLEK kan man säga.

Robin följde med och cykla, Ari skötte sig riktigt bra, han var en aning stressad emellanåt och sprang iväg ett par gånger, men annars skitdukitg. Dock så får man inte stanna för han, för då börjar han hoppa direkt med frambenen. Riktigt duktig, gick lite nytt så därför han var stressad.
Man blir så himla glad när allt går så bra. Är ledig imorgon med så ska rida igen då =).

Ari har blivit skitbra på att göra "vacker hov", nu behöver man oftast bara knäppa med fingrarna och säga "hoven" så lyfter han direkt, en av gångerna Robin testade idag så lyfte han skithögt.
Ska lära honom lite flera övningar så småningom, han verkar väldigt smart så det kommer gå då, som att buga till exempel står på nästa grej tror jag.
Dock verkar han en aning stel i nacken, håller på att stretchar honom, men vissa saker som en häst ska kunna, vägrar han göra för det tar liksom "stopp" och han fixar det inte. Ska nog ta ut en kotknackare eller massör som får titta på nacken. Kan vara en kota som sitter fast, som det gjorde på Maja och Daniella.

Nu ska det lagas mat, potatismos, rödspätta, remouladsås och citron, MUMS !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0