Ari & Felice



Ikväll fick hästarna gå in tidigt på grund av vädret, de fick varma ylletäcken på sig. Tror de tyckte det var riktigt skönt. Gick upp nyss och tog av dem täckena och gav dem mera hö. Ari skulle promt ur boxen så jag lät han komma ut lös på gången och vandra omkring, givetvis vart det först en sväng till Felice sedan till mig för att titta om jag hade godis på mig, Ari är en riktigt stor godisråtta !! =D.
Jag håller på för fullt och lär Ari "vacker hov" och det går riktitigt bra, ikväll var det första gången han lyfte hoven innan jag sa något =)!. Hästar gör verkligen allting för lite morötter. Stretchar båda hästarna för fullt med hjälp av morötter och det ger lite resultat med Ari och ganska mycket resultat med Felice.



Tror att lilla Felice börjar trivas ganska bra här faktiskt. Hon börjar förstå att jag är en ganska konstig människa med mycket konstiga ideér. Som te x lägga på täcke när man kommer in, kratsa hovar när man kommer in, borsta på ibland, klappas under magen, stretchning och allt annat jag får för mig.
Något hon blivit riktigt snäll på är att lyfta alla hovar och även att låta bli klappas under magen, kittlig som hon är.

Ari är Felices kille och Felice är Aris tjej det märker man, för de tjafsar lika mycket som de är sams med varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0