Elsaker & annat kul

Idag har vi vart ute till Bauhaus, Jula och Rusta. Köpte en hel del elsaker till stallet. Ska äntligen byta ut all el och lampor i hela stallet. Snacka om ljust det kommer bli, så jäkla skönt.
Kommer upp 14st vanliga lampor och 2st lysrör. Nu sitter det 10st vanliga lampor, så det blir en hel del skillnad. Jag längtar!!



Har även kommit på en annan sak jag ska göra till våren eller så fort det går. Måla dessa fula j-vla OSB skivorna jag har i halva stallet. Det som är "träfärgat", det ska målas vitt. Jag ska införskaffa mig en färgspruta ( bild ovan ) så det går lite snabbare, enklare och dessutom roligare =D. Gud vad jag längtar, att jag inte kom på den briljanta idén lite tidigare, kunde jag ha målat om innan vintern.
Nu fattas det bara att komma på en lösning hur jag ska göra med taket, hatar det flagande skitiga taket..

Finns mycket kvar att fixa i stallet innan man är någesånär nöjd. Men alltid kul när man får nya ideér.

Sadelkammaren börjar bli riktigt fin iaf, lite nya krokar ska upp, måste köpas först bara och sedan vill jag hitta ett bra skåp till Håkan som han kan ha alla burkar och skit i. För det står just nu i sadelkammern och tar plats =/ =D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0