Grrr vad arg man kan bli



Grr är allt jag kan säga idag, är så j-vla arg på Ari så jag finner inga ord !!!. Har sett fram emot att äntligen komma upp i sadeln,hade bestämt mig för att jag ska banne mig galoppera idag hur feg jag än är, måste jag ta steget. Och idag kände jag att jag skulle göra det.
Gick ut för att hämta Ari, men som vanligt (börjar det bli dags att säga), så kommer han INTE, fan jag håller på att bli tokig på han..
Testat alla knep jag kan, men inget gör att han kommer. Fått höra att jagar man på dem så tröttnar de efter ett tag och kommer självmant, så idag testade jag det. Jagade honom för fullt och han sprang för glatta livet i säkert en halvtimme höll vi på, sedan tröttna jag rejält. Jag blev helt slut och Ari blev svett, men han kom inte för det.
( Stackars Felice som Ari tvinga springa, sprang så hon är alldeles dyngsvett ).
Jag fattar inte vad jag ska ta mig till.
Har bestämt detta nu framöver: Imorgon bitti går jag ut innan jag släpper ut dem och slår upp någon form av provisorisk liten hage i stora hagen som Ari får gå in i de dagarna jag ska träna honom. Får han stå i lilla hagen, äta frukost och smälta maten sedan tränar jag honom och efter får han gå ut i stora. Enda sättet jag är garanterad att få tag i han så detta får det bli.
Jag vill ha en häst och hållas på med, inte en häst att titta på i hagen !.

Hade jag fattat varför han gör såhär så hade jag ändrat på mig, men jag har förbaske mig inte gjort honom ett dugg. Har vart så jäkla snäll och fjäskig för han så det finns inga ord, allt för att han ska trivas och må bra hemma hos mig.
Går inte att hålla på med han för han kommer inte i hagen så hur ska jag vinna hans förtroende egentligen. Har han ont någonstans?, trivs han inte hos mig?, testar han mig?, vill han bara vila och gå i hagen?. Ja frågorna man ställer sig varför han är såhär är många...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det där med provisorisk hage tycker jag låter bra.



Vi ses imorgon!

Kram

2009-11-07 @ 18:35:56
URL: http://musikoffer.com
Postat av: Jässica

sånt där är skitdrygt, kan ta flera år att få dem att komma fram, hästar som har varit så hos mig har jag lämnat tillbaka till förgående ägare, då jag inte har lust eller tid att jaga häst över en timme varje dag.

2009-11-08 @ 09:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0