Regn och rusk

Usch på mig, ihelgen har det inte blivit någon ridning alls. Jag fryser hela tiden så jag håller på att dör och så är det inge vidare väder för att rida. Igår lös visserligen solen en stund, men då var vi ute med grannar och lagade vägen.
Har iaf pysslat om dem riktigt ordenligt om kvällarna.
Ari hade 2 ganska ordentliga sår på båda frambenen häromkvällen när han kom in. Vette tusan vart han har kunnat skada sig, men kanske finns någon vass pinne i hagennågonstans jag missat.

Ena såret sitter ganska högt upp på benet medans det andra sitter nere vid kotan. Man blir lite orolig över det nere vid kotan eftersom det är så geggigt i hagen. Igår kväll såg det faktiskt riktigt bra ut så jag tror det inte blir något av det, har tvättat och smörjt som en idiot, tur att han är snäll och lugn som en filbunke när mna ska hållas med han så som jag krälat på backen =D.

Ari är så himla söt, går man in boxen efter han ätit upp maten och tittar på hans ben så lyfter han ena frambenet, för då ska han ha godis. Det är kul när man lär dem lite småtricks. Håller på för fullt att lär han buga, men han vill inte gå ner på ena benet, tror han är riktigt stel i nacken. Men ska ta ut en kiropraktor får han/hon titta på nacken/halsen.
Vore kul att få han buga, Ari gör väldigt mycket för att få godis så jag tror det kommer funka.

Nu ska jag ut och ge dem eftermiddagshö ser jag på klockan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0