Ari



Något som stressar mig mest av allt är denna fina fina pojke. Jag vill ha tid att hållas på med honom, vill vara med Ari jämt. Men jag hinner inte så jag har hemskt dåligt samvete att jag inte hinner motionera han mer än 3dgr i veckan.. Hinner knappt borsta han de andra dagarna.

Var ute och tömkörde honom förra veckan, gick superbra, så duktig så. Longerat honom en del vilket är väldigt lätt, bara att stå i mitten så fixar han det själv =D.
Va ute och red honom helgen som var, han var rysligt pigg, ville bara springa så vi trava lite, men han nöjde sig inte med det utan började då hoppa med frambenen hela tiden. Måste ta mig i kragen och våga mig på att galoppa lite, men fegheten är ganska stor, men det kommer snart hoppas jag =).
Men jag vill verkligen ha tag i en vagn så jag kan börja köra honom, längtar som tusan tills dess. Någon som vet någon som har en vagn/rockard att sälja till bra pris?, gör inget om det är renoveringsbehov på den..

Har beställt en ny special vojlock till bomlösa sadeln. Kommer bli superbra, paddarna jag har nu är inge bra alls, ena är för hård, den andra för mjuk. Nu har jag beställt en som formar sig efter hästens rygg och som är bra för hästar med dålig rygg, vilket Ari har. Längtar tills jag får hem den och ut och rida. Var svindyr, men det säger alla att det är värt, man behöver inte köpa ny någonsin om man är rädd om den, och den blir inte stel vintertid och den gör att hästens rygg är sval på sommaren.  Sådan här är det ( rolla ner till Sensation dryback vojlock ).

Måste häva mig ut i stallet och mocka, ge hästar eftermiddagsmat och sedan ska Ari longeras.
Ska nog ta med kameran också så det kan bli lite nya bilder på hästarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0