Häggrid såld



För som sagt  3v sedan så körde jag upp Häggrid till sitt nya hem i Dalarna. Håkan och Sandra följde med som stöd och sällskap. Jag har återköpsplikt i 4v om det inte skulle funka, hittills har det gått 3v och jag har inte hört något så det tar jag som att det går riktigt bra.
Tänkte bara lägga in lite bilder på hans nya hem och hans nya kompisar.



Precis när han släpptes.



Här blir han jagad av den som var värst, Britta hette hon tydligen, och det är hon som ska bli Häggrids parhäst vid vagnsturer. Hoppas verkligen allting lagt sig, för Britta var absolut inte glad på Häggrid.



Alla fyra rumpor mot varandra tyckte inte jag verkade lyckat, men ingen fick sig någon spark tack och lov.
Deras hund var med och styrde i hagen =D.



Alla sägner säger att en ardenner INTE kan sparka bakut högt eftersom de är så "klumpiga", men jag tycker det ser ut som en ardenner klarar av att sparka bakut jävligt högt!. haha.



Deras andra hund brydde sig inte alls om vad hästarna gjorde mot han eller något utan han var en riktig clown som helst var mitt mellan dem hela tiden, och han älskade att leka med hästarna.
Häggrid tyckte givetvis att han var en mycket intressant sak..

Jag hoppas innerligt att Häggrid kommer stanna kvar hos nya ägarna och att de trivs med han och han trivs med sitt nya hem. Klart jag saknar honom emellanåt, men det är så jädrans skönt att vara utan honom också. Ingen häst som bråkar med de andra, blir mindre att mocka, mindre hömängd som ska delas ut varje dag, ingen häst att mota med när de andra ska ut ur hagen. Listan kan göras lång med saker som är skönt att slippa honom, men som sagt så är det klart man saknar han med.
Jag hoppas jag får hälsa på han någon gång i framtiden för att se hur han har det.

Lycka till med ditt nya hem Häggrid =).

Kommentarer
Postat av: Görel

Hahah!! Jag har inte sett bilderna här förut! Jisses vilket liv det var på dem den dagen. Dagen efter var det dock lungt i hagen och Britta gick som vanligt för sig själv utan att bråka med de andra. Hon är egentligen snäll. Nu när hon brunstar så roar hon sig med att kissa på Hägge om han ligger ner...



Hägge har lugnat ner sig vad gäller putt och knuff och trängs inte i grinden- även om han nog kan tycka att HAN skall ha allt ljus på sig!



Han kommer att stanna länge här...

2010-09-08 @ 15:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0