Lördag



Nu är det kväll efter en faktiskt underbar dag. Sov länge vilket hästarna inte gillade, men det var skönt för mig.
Har städat ordentligt i stallet, kastat ner halm och halmat upp åt dem båda två, kastat ner en massa hö så det räcker för ett tag framöver.
Var ute och tömkörde och longera Ari i över 1 timme idag, så jag är astrött, har noll kondis, medans Ari tyckte jag var en aning fjantig som "bara" ville vara ute en timme med han. Ari skulle nog kunna springa hur mycket som helst, verkar aldrig bli trött.
Idag skötte han sig riktigt bra, han hoppa till och med över ett äckligt dike med fullt med vatten i, kändes som han lyssna riktigt bra när jag tömkörde, Kul !! =).

Vart och handlat en massa ingredienser till underbara maten ikväll, vilket blir Hjortkötts gryta, mums!. Köttet har stått på kokning i flera timmar så det bara smälter i munnan när man provsmakat.

Fått en luftvärmepump installerad idag också, tog någon timme extra för de hade svårt att komma igenom våran 420mm tjocka timmervägg =D. Men nu är den uppsatt och igång, kommer nog bli riktigt jäkla bra. Känns skönt att veta att man inte kommer frysa ihjäl i vinter. Värt varenda krona tror jag.

Nu ska det möbleras om i vardagsrummet, Håkans idé, tycker det är överskattatm man kan ha det så man alltid haft det, men det tycker inte han så lika bra att hjälpa till..

Längtar tills maten är klar, ska bli så gott med gryta. Finns det något godare än grytor?.

Hoppetossa som liten får pryda detta inlägg =D.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppetossa som liten?

Den bilden tog jag i somras när vi var husvakt åt er. :p

2009-11-01 @ 11:03:49
URL: http://musikoffer.com
Postat av: Sofia

Gott med grytor ja! Håller helt med. Blev det någon tacopaj då? :)



Jasså det har blivit en värmepump, kan ju vara skönt när ni är borta så mycket så ni slipper elda ihjäl er.



Måste få komma och titta på allt ni gjort sen jag var där senast! Vilket var??? Ngn gång i våras, hemskt när man tänker på att vi bara bor en mil ifrån varann!

2009-11-01 @ 23:02:27
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0